Aku bukan blogger

Ada orang kata aku ni seorang blogger. Tapi bagi aku, aku bukan blogger, walaupun aku menulis blog. Belum sampai tahap aku untuk dipanggil blogger kerana aku bukan spesies yang rajin menulis/menaip. Kemunculan blog aku pun masih sekadar ingin mencuba sesuatu yang baru, walaupun sebelum ini dah banyak blog aku buat, seperti blog frienster, blog space, wordpress dan banyak lagi. Tapi semuanya seolah-olah kaku dan jarang dikemaskini.

Sebab itulah aku kata aku bukan blogger. Apatah lagi nak kata aku tergolong dalam golongan blogger-blogger yang memberi kesan tsunami politik terhadap BN. Blog aku ini tumbuh selepas pasca-tsunami tersebut, tumbuh seiring dengan blog Dr Khir Toyo dan Ali Rustam. Jadi aku blog aku tidak menyumbang kepada kemenangan besar Pakatan Rakyat. Aku cuma menumpang gembira kemenangan ini dengan mewujudkan blog, kononnya lah.

Blogku ini bukanlah seperti blog-blog politik yang 100% memaparkan berita-berita politik. Tetapi blog ini hanya mengandungi perkara-perkara yang aku fikir perlu untuk aku letak saja. Aku bukannya penganalisis politik, bukan juga sasterawan dan bukan juga penulis lulusan Azhar untuk menulis bab keagamaan. Cuma aku muatkan sedikit sebanyak apa yang tercetus dalam neuron-neuron dalam kepala ku, dan juga salinan artikel dan berita dari blog-blog lain, termasuk akhbar-akhbar dan sebagainya.

Sekian saja penjelasan yang agak merapu kerana aku tak tahu nak taip apa dah.

2 Responses

  1. bila kau dah tulis macam ni, baru aku iktiraf kau sebagai blogger

  2. hehe… apa la…mana ble sama dgn kau yg dah manthop…tq la sbb sudi komen. hehe. harap tunjuk ajar. blog ko akan jd ‘rujukan’ aku bleh?😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: