Sami Buddha solat berjemaah di Perak!!

Hari tu kecoh pasai Ngah Kor Ming baca ayat suci Al-Qur’an… semua pro KERAjaan melenting… dasat..! Pak Mufti pun marah, “orang bukan Islam tak leh baca Al-Qur’an… berdosa..!”, “Menghina Islam”

Note: Dosa kat mana pulak? Orang kafir mana tertakluk dosa-pahala. Dah confirm masuk neraka. Huhu

Tengok gambar dekat bawah ni pulak… apa kata Pak Mufti..?

Perkara ni berlaku di Perak… diulang, Perak… bukan di Putrajaya atau di Terengganu atau mana-mana negeri lain.

Komen Pak Mufti jangan tak komen..!



Ini pulak Pope Benedict dengan jemaah solat di Turki

P/s:
Tok Sami pon ‘solat berjemaah’… kita umat Islam pulak apsal jadi liat nak solat berjemaah..?
Ni bukan Photoshop punya trick macam
(C) The Mhakk Art

8 Responses

  1. hontoniiii? watta shock! 1st time i ever seen

  2. apsal tanya mufti plak. kan nik aziz ada, hadi ada, gua eng ada… hah mana fatwa dorang? abis laa mujur la bn dpt perak balik. klu biar kat nizar, nnt saf penuh dgn sami.bala bala…

  3. apa lak bala..
    mula2 solat jemaah, nnt bila dh dpt hidayah, msuk Islam..pastu ajak ank2 buah depa…
    apa la puak2 jenis pengintip ni..
    pkara yg baik dilihat buruk..
    slama bn perintah ada org kafir nk dekat? respect pun x (dekat pun utk kpentingan tertentu)..
    jgn smpai kat akhirat nnt, org kafir dtg kpd kita tuduh kita xpenah dakwah depa..kang, ape nk jawab ngan Tuhan???

  4. Nak sembahyang sembahyanlah . Tapi sah ke. Niat dan wuduk mesti ada beb. Dan kena mandi hadas. Kalau dulu UMNO buat Nik Aziz akan kata haram. Maklumlah Haram utkmu Halal untuk Ku kan Slogan PAS. Ina lah akibatnya suka mengatakan orang itu kafir. akhir2nya kita tahu siapa yang akan melepasi ‘kekufuran’.

  5. har har har… bodoh punya pengintip. kalo pengintip cerdik, dia xkan bgtau yg dia tu pengintip. oii pengintip, apa pulak bala kalo org kapir solat? yg org Islam banyak yg tak solat tu bkn bala ke? tu lagi bala bro!

    yg seko lagi SiamangBukit…
    mana ada slogan pas camtu. mmg siamang la ko. Pas For All…

    yg pnulis blog ni gatal tgn post gambar tu ape dpt? kang x pasal2 sami2 tu kene tembak dgn fanatik buddha. baru je nk kenal Islam. bjaga2 sikit bro! aku tau maksud ko. tp hati2. jgn sampai teraniaya org lain.

  6. entahlah..korang semua muftike?suka memandai2 kata itu salah ini betul..benda2 yang asas pasal islam x palah..ni bende2 yang x tau duk2 sedap mulut ja berkata …membuatkan orang laen percaya..tiada memihak mana2 pihak..walaubagaimanapun jom solat umat2 islam…

  7. alaah…mufti2 bukan ble caye sgt. hampeh semua. mufti duk kipas pemerintah saja. takut utk nyatakan kebenaran. bisu. kena gula2 dgn pemerintah. mufti2 mcm ni aku x respek laa.

    mufti yg aku respek Allahyarham Dato Ishak Baharom saja. dia berani nytakan kebenaran. biarlah kene pecat ke apa ke, salah tetap salah. kena tegur walaupun kpd penguasa. sape x kenal dr M? haaa mufti tu kene pecat sebb lawan Dr M laa. Halang ratu cantik dr org Islam join aktiviti maksiat tu.

    Mufti2 lain? uweeekkkk….. kipas la banyak2 pemimpin korang tuuu… maksit blambak2 dlm negara, apa korang buat? satu knyataan pon tarak. seronok duk dlm kemewahan. gaji mufti berapa? hah? rasa kaya sgt ke?

  8. Ameno jer yg liat bab nak tarik org bukan Islam. Dihalau jauh lg adala. Kalau mereka masuk ke masjid utk tujuan mengenali islam, dan bagaimana orgr Islam solat bahkan mau mereasa sebenarnya umat islam solat. Salah ker. ADakah tok cha 2 tu menghina agama. Soal Ustad Nga Kor Meng tu plak , aku lg respek dia dr bapok2 ameno yang jauh nak mengetangahkan keadilan islam itu sendiri sampai lahir bapok2 penghina Agama Suci islam dan Nabi SAW sendiri. Ingat !!! Seandainya esok Ustad Nga tu bersyahadah, mungkin dia akan jadi seratus kali lebih baik dari bapak hadhari yang juga ‘cucu’ Ulamak tu. Cucu tu okla , tapi jangan jadi cucoq kodok liat, org tua x leh makan n yang mudanya x sio nak kedarah.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: