Tulis sikit…

Datang jenguk USM kejap. Terjumpalah line internet. Bagaikan semut mendapat gula, aku mendapat internet…terus jari jemari ku menggeletar atas setiap satu kunci pada keyboard.

Sebulan di rumah, banyak pulak aktiviti. Bermusafir, tereksiden, menyulam padi, ulang alik ke Gerik tengok kereta yg eksiden, kenduri kendara… banyak lg. Duduk saja pun banyak juga. Gejala futur mula melanda. Lepas kereta yang rosak akibat eksiden tu siap dibaiki, dapatlah aku datang ke USM ni.

Berita-berita mukhtamar PAS pula aku dapat update dr SMS adikku saja yang jauh berada di Gambang.

Sentuh sikit pasal mukhtamar, ayah aku selalu sebut Ust Nasharuddin akan terus pegang Timbalan Presiden. Aku pun rasa macam tu juga, tapi kadang-kadang berbelah abgi juga dengan calon-calon yang bertanding jawatan yang sama.

Seorang kawanku menghantar mesej kepadaku selepas Ust Nasha diumumkan menang, katanya

“Habisla,,pas akan berpadu dgn umno lepas ni”.

aku menjawab sinis : hang ni terpengaruh dgn media umno kut…

dia tak puas hati : “entahlaa..bukan masalah terpengaruh dgn akhbar depa. aku duk baca blog lain jugak. aku takut lepas ni pas jd lebik autokratik. jawatan tertentu ekslusif utk golngan tertentu. tu yg aku nampak…kalau mcm ni aku tawar hati la dgn pas…”

tu antara dialog SMS aku dgn kawan aku.
siapa dia, tak payah bgtau la.

Hm… memang menjadi jugak jarum ulamak vs profesional ni…

Apa-apa pun penjelasan dan kefahaman terhadap isu ini mesti di selesaikan dengan cepat sebelum ia terus menjadi kusut. Persepsi rakyat biasa tidak sama dengan persepsi ahli atau pimpinan. Orang biasa mungkin akan tersalah tafsir, dan ditambah pula mainan media lawan.

WaLLAHU A’lam.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: