Memancing ikan di chalet terapung Bukit Kechil

9-10 Nov 2009

Hari-hari sibuk dengan kerja-kerja yang entah apa-apa, tiba-tiba abg Hamid ajak kami memancing. Lokasinya, ditentukan abg Yunus (al-Yunusi) – yakni di chalet terapung peladang, Bukit Kechil, Sungai Petani, Kedah.

Tempatnya membuatkan semua yang ada bersama-sama, berkata “wah… cantiknya…”, ada yang kata, “uih… lawanya..”. Tidak kurang pula yang menyebut “SubhanaLLAH…”. Maklumlah ramai antara peserta yang sudah habis final exam. Dua orang saja yang masih menunggu exam.

Dengan 4 buah kereta, kami merempit ke sana…

Kereta ini mendahului…
diikuti kereta Vios… dua lagi tersadai dalam hutan Sawit

Singgah solat Asar di Masjid Bukit Kechil…

Tiba di Chalet Terapung…

Wajahnya memantul sinar matahari…mcam bulan…

“Apa tengok-tengok…”

“Cucur kodok adalah komposit antara tepung, pisang, air dan gula” – Dr Azwadi

Hari semakin gelap

Mendengar ‘taklimat’

dah nak Maghrib, lagi syok tidoq…aduii

peminat bola sepak – Kelantan vs N9

Kaki pancing – al-Yunusi menunjukkan bakat…

Dah pagi pulak…

“Mai nak ajaq cara letak umpan… mula-mula baca BismiLLAH…”

Macam gaya berzikir…
Pak Hamid terkenangkan anak dan isteri di rumah…

Gaya tersendiri Dr Azwadi

Dr Azwadi dan para pengikutnya

Dah nak balik…

bergambar sebelum balik

sempat lagi singgah meratah ayam

muka-muka peratah ayam yang baru kenyang…

Habis…
itulah aktiviti hujung minggu kali. sapa yang orang ajak tak mau pi, tengok saja gambaq-gambaq kat atas tu noo… :D
About these ads

5 Responses

  1. salamai,ada yg x diajak punhuhusian hamba,hnya mmpu tgk dr jauhnk ayam gk….

  2. tu laa… jgn la cuti lama sangat. hehe… bila nak mai sini?

  3. insyaAllah,pas rayo la ni msh bertapa lg…ps:brapo bnyk ikan dpt?ko x dpt, sbb tu g makan ayam…:D

  4. klu xdapat ikan, tentu kami pi mkn ikan. sbb memancing x dpt ayam la kami pi makan ayam. dop gitu mujahid? :D

  5. betul la tuh…nnt kito g mncing pas rayo nntkawe nk g 'mancing' gok

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: