First Lady Malaysia HINA Islam!

Islamic Fashion Festival… adalah majlis yang MENGHINA kesucian Islam! Mana JAKIM? Mana JAIS? Mana Mufti Harussani? Mana Mufti-mufti? Mana Menteri-menteri Agama? Manaa hangpa semuaaa?!!









Ni videonya sekali:

Dalang majlis penghinaan ini ialah…

Habis punah! ‘First Lady’ punya kerja rupanya. Apa dah jadi… apakah negara kita bakal menerima laknat dan bala ALLAH apabila para pemimpin-isteri pemimpin negara terok mcm ni?
Advertisements

TG Nik Aziz perlu bertanggungjawab, sebab dia MB…

Dr Mahathir buat-buat tak reti pulak…..


Dr Mahathir bekas PM ku…
Tun tak reti nak nilai ke antara kemajuan dan kemunduran? TG Nik Aziz fokus kepada pembangunan dan kemajuan rohani rakyat. Spiritual penting. Apabila aspek rohani maju, insyaALLAH, pembangunan fizikal juga akan ikut maju. Contoh sudah banyak. Orang cerdik macam Tun tak patut buat-buat tak reti.
Mungkin Tun tebal fahaman sekular, so tidak hairan kemajuan yang Tun nampak hanyalah aspek fizikal sahaja. Lumrah orang sekular memang begitu, tak kira betapa cerdik dan pintar cara mereka berfikir, setakat itu sahaja mereka mampu untuk menilai kemajuan.
Kalau dirujuk aspek fizikal sekalipun, Kelantan tidaklah semundur yang Tun pandang. Tun tentu memandang Kelantan dengan pengamatan prejudis berbanding negeri-negeri lain yang diperintah BN. Tidak hairan kalau umur Tun panjang 20 tahun lagi, Tun akan kritik YAB Ust Azizan MB Kedah pula. YAB Khalid MB Selangor pula. Kedah tak maju, Selangor mundur.
Kenapa Tun tidak pandang negeri Perlis? Majukah Perlis, negeri yang di perintah Umno/BN dari dulu sampai sekarang? APa yang ada di Perlis? Minta maaf orang Perlis. tak Perlu bersikap terlalu kenegerian. Lihat negeri jiran Perlis. Negeri Kedah. Bukan nak promosi Ust Azizan. Rujuk kerajaan BN Kedah sebelum ni pun tak apa. Dalam Kedah, ada sebuah daerah paling besar, mungkin lebih besar dari negeri Perlis. Daerah Kubang Pasu namanya. Ditadbir molek saja oleh seorang pegawai daerah. Berbanding Perlis yang ditadbir oleh lebih kurang 10 exco kerajaan negeri, Kubang Pasu nampak lebih maju dari segi fizikalnya.
Seorang pegawai daerah mentadbir Kubang Pasu yang besarnya lebih kurang saiz Perlis, bole mentadbir dengan baik. Apa hal pula Perlis yang banyak exco, negeri tak maju-maju? Pandaikah pemimpin Umno/BN mentadbir? Tun yang cerdik dan berwawasan takkan tak nampak negeri jiran Tun itu? Semasa Tun masih PM dahulu, apa yang Tun buat untuk kemajuan Perlis? Itu baru Perlis. Cuba toleh Sabah dan Sarawak juga, hatta di KL ibu negara juga masih padat dengan orang miskin dan setingan. Majukah kita jika banyak bangunan tinggi-tinggi, tapi banyak pula orang merempat. Tun hanya mahu kritik Kelantan sebab Tun prejudis dan sekular, maka kecerdikan Tun tidak membantu Tun menilai kebenaran.
Tun pergilah ke Kelantan. Lawat sendiri Kelantan sebelum Tun di panggil mengadap Ilahi. Mudah-mudahan Tun dapat lihat sendiri perbezaannya. Pergi lawat rumah TG Nik Aziz sekali kalau ada kesempatan.
WaLLAHU a’lam..

Medula Oblongata Brehem Ali

Apabila bercakap hanya pakai medula oblongata…


YB Brehem tido ko sapa dop napok gapo-gapo perubahan di Kelate? Menurut ilmu nujum Pak Belalang, kalu YB Brehem dop napok, itu tandanya anak luar nikah… Napok dop YB? Napok dop perubehe di Kelate?! Heiiiiy gere ambo kalu ore lagu nih….

Adakah pemimpin UMNO juga berfikiran begini?

UMNO takut untuk laksanakan undang-undang Islam. Beginikah alasannya?

Apakah aktivis-aktivis ini merasakan orang yang berzina itu lebih tinggi martabatnya?
ALLAH gazetkan bahawa zina adalah keji, dan seburuk-buruk jalan. Firman ALLAH:
“Dan janganlah kamu mendekati zina, kerana sesungguhnya zina itu adalah perbuatan yang keji dan seburuk-buruk jalan (yang ditempuh oleh seseorang)”
(Surah Al Israa : 32)
ALLAH gazetkan juga hukuman kepada pesalah zina. Firman ALLAH :
“Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah (pukullah) tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.”
(Surah An Nuur : 2)
RasuluLLAH pernah bersabda tentang nasib pesalah zina di akhirat kelak. Berdasarkan hadis Nabi SAW, dari Abu Hurairah:
“Ada tiga golongan (manusia) yang ALLAH tidak akan berbicara kepada mereka pada hari kiamat dan tidak mensucikan mereka dan tidak melihat kepada mereka, dan bagi mereka siksa yang sangat pedih, iaitu ; Orang tua yang berzina, raja yang pendusta (pembohong) dan orang miskin yang sombong”
[Hadis sahih riwayat Muslim]
Seseorang yang melakukan zina Muhsan (telah berkahwin), sama ada lelaki atau perempuan wajib dikenakan ke atas mereka hukuman had (rejam) iaitu dibaling dengan batu yang sederhana besarnya hingga mati. Sebagaimana yang dinyatakan di dalam kitab I’anah Al- Thalibin juzuk 2 muka surat 146 yang bermaksud :
”Lelaki atau perempuan yang melakukan zina muhsan wajib dikenakan keatas mereka had (rejam), iaitu dibaling dengan batu yang sederhana besarnya sehingga mati”.
Seseorang yang melakukan zina bukan muhsan sama ada lelaki atau perempuan wajib dikenakan ke atas mereka hukuman sebat 100 kali sebat dan buang negeri selama setahun sebagaimana terdapat di dalam kitab Kifayatul Ahyar juzuk 2 muka surat 178 yang bermaksud :
”Lelaki atau perempuan yang melakukan zina bukan muhsin wajib dikenakan ke atas mereka sebat 100 kali sebat dan buang negeri selama setahun”.

WaLLAHU a’lam

"Umno adalah parti Najib"

Dulu Dr Mahathir kata, Malaysia ni negara Islam…
Mai Pak Lah, meng-Islam-Hadhari-kan Islam yang ada…
Hari ni, Najib kata Umno adalah parti Islam.
Dalam kalut-kalut politik hari ni, berani betul dia isytihar parti nasionalis melayu tu sebagai parti Islam. Tak malu ke?
Imej Islam Umno bagaimana dengan isu Isu arak? isu sebat? perarakan kepala lembu? rasuah? salah guna kuasa? Perarakan kepala lembu yang dicetus oleh Umno boleh mencetuskan huru-hara perkauman. Islam Umno mahu begitukah?
Bagus buat baik tu. Islam memang suruh buat mcam tu. Tapi, dasar dan aqidah Umno tu tak betul. Melencong. Sama macam orang solat sampai dahi hitam, puasa sampai kurus kering. Tapi takda niat, atau niat bukan kerana ALLAH. Orang nampak amalan tu baik, tapi ALLAH tak terima.
Sama juga lah Umno. Dasar Umno sendiri tidak mahu kepada Islam. Tidak mahu bersumberkan al-Quran dan Sunnah dalam setiap tindakan. Jadi, apa guna amalan baik Umno itu, tanpa dasar yang betul? Kosmetik sahajalah!
p/s: adakah UMNO akan berubah menjadi “United Muslimin Nation Organization” … oh… nation lagi… perkauman jugak laa…

Masuk syurga sebenarnya ikut Parti !

Isu ahli/penyokong Umno tak masuk syurga …

KOTA BAHRU, 18 Ogos: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, akan mengambil tindakan undang-undang kepada pihak media yang memutar belit kenyataannya dengan mendakwa beliau berkata “ahli Umno tidak masuk syurga” Baca Lagi…


Harun yang juga Pesuruhjaya Pas Terengganu berpendirian, peluang masuk syurga adalah urusan dan keizinan Allah dan ia tidak semestinya bergantung kepada mana-mana parti yang disertai. Baca Lagi…


KUALA LUMPUR: Tokoh agama dan ahli akademik menyifatkan tuduhan terbaru Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kononnya ajaran Islam yang diamalkan Umno tidak boleh membawa seseorang Muslim ke syurga sebagai keterlaluan dan tidak mencerminkan kewibawaannya sebagai ulama.

Malah, ada yang berpendapat Menteri Besar Kelantan itu sudah berada pada tahap ekstrem serta boleh disamakan dengan kaum Khawarij pada zaman kegemilangan sejarah Islam. Baca Lagi…


Beliau (Zahid Hamidi) berkata, tidak mungkin sebagai hamba, seseorang itu mengambil alih tugas Allah dengan menentukan siapa masuk syurga berasaskan parti politik yang disertai oleh seseorang itu.

“Sebaliknya ia adalah kerana takwa dan iman seseorang itu serta tentang ibadah yang dilakukannya,” katanya kepada para pemberita di Permatang Ara di sini hari ini. Baca Lagi…
Mai orang bukan ulamak nak komen sikit…
Sebenarnya, masuk syurga adalah mengikut parti. Ini bukan fatwa TG Nik Aziz (TGNA). Bukan juga Fatwa TG Harun Taib. Bukan komen-komen Muhyiddin dan Zahid Hamidi. Ini adalah kenyataan aku, ini blog aku yang punya… (maaf, gaya bahasa nampak mcm org tak reti).
Kalau kenyataan ini dikeluarkan oleh TGNA, atau TGHH… pasti isu ini terus meletup. Tapi, disebabkan aku yang nyatakan, malah dalam blog yang entah apa-apa ini, maka tiada siapa pun yang ampil peduli. Tidak ada harga untuk diletupkan sebagai isu untuk meraih laba politik.
Masuk syurga adalah mengikut Parti!
Fatwa sesat mana pulak ni? TGNA sudah dilabel khawarij kerana melabel penyokong Umno tak masuk syurga, jadi, aku khawarij juga kah? Tak payah hairan dengan label-label manusia.
Dalam dunia ini, ada tiga parti utama seperti yang dilabel dalam al-quran. Parti Muttaqun, Parti Kafirun dan Parti Munafiqun [Lihat tafsir surah al-Baqarah , ayat 1 – 16]. Mudah sebutannya, Parti Islam, Parti Kafir dan Parti Munafiq adalah parti-parti yang mewarnai dunia ini dek kerana manusia itu punyai pelbagai fahaman dan ideologi.
Jelas dalam al-quran, pendokong dan penyokong Parti Islam akan masuk syurga dengan Rahmat ALLAH. Manakala pendokong dan penyokong parti Kafir dan Munafiq, tempatnya Neraka. Jelas nyata dalam al-quran.
Firman ALLAH:
“Dan didekatkanlah syurga itu kepada orang-orang yang bertakwa pada tempat yang tiada jauh (dari mereka). Inilah yang dijanjikan kepadamu, (yaitu) kepada setiap hamba yang selalu kembali (kepada Allah) lagi memelihara (semua peraturan-peraturan-Nya)” [Qaaf:31-32]
“ALLAH mengancam orang-orang munafiq laki-laki dan perempuan dan orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu bagi mereka, dan ALLAH melaknati mereka, dan bagi mereka azab yang kekal. ” [At-Taubah:68]

“Dan orang-orang yang kafir kepada Tuhannya, memperoleh azab Neraka jahannam. Dan itulah seburuk-buruk tempat kembali.” [Al-Mulk:6]
Tiga parti utama mewarnai hidup manusia. Hanya satu sahaja diterima ALLAH.
Parti Islam dipimpin oleh Nabi Muhammad RasuluLLAH S.A.W suatu ketika dahulu, kemudian disambung perjuangan baginda oleh para sahabat dan tabi’in, hinggalah hari ini, perjuangan ini diteruskan oleh para ulamak, auliyak dan orang-orang soleh. Sudah tentu para pendokong, ahli, penyokong parti ini akan mendapat syurga dengan izin dan keredhaan ALLAH.
Parti Kafir, tentunya menentang ajaran ALLAH, menentang Parti Islam secara keseluruhannya. Ahli, penyokong, pendokong parti ini menentang dasar-dasar Islam secara terang dan sembunyi. Di zaman Nabi S.A.W, mereka berada di barisan hadapan menentang RasuluLLAH S.A.W. Siapa tidak kenal Abu Lahab dan Abu Jahal. Dua Abu yang merupakan pemimpin utama parti Kafir ketika awal dakwah RasuluLLAH S.A.W.
Parti Munafiq adalah parti yang pendokong dan ahlinya adalah dalam kalangan orang-orang yang menyembunyikan kekafirannya di samping melahirkan keislamannya, atau dalam erti kata lain ialah orang yang berpura-pura Islam sedangkan pada hakikatnya ia adalah seorang yang kafir atau derhaka dan ingkar kepada ALLAH.
Firman ALLAH:
“Dan bila mereka berjumpa dengan orang-orang yang beriman, mereka mengatakan: “Kami telah beriman”. Dan bila mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka mengatakan: “Sesungguhnya kami sependirian dengan kamu, kami hanyalah berolok-olok.” [Al-baqarah:14]
Situasi manusia, dulu kini dan selamanya adalah terbahagi kepada tiga parti ini. Tak kiralah apa jenama dan label pun, hakikatnya mereka adalah daripada tiga jenis parti ini. Samada pertubuhan mereka memakai nama Parti Islam atau tidak bukan penentu ke syurga atau neraka, tetapi lihatlah dasarnya, iktiqadnya, gerak kerjanya, ke arah mana perjuangannya. Adakah menepati mana-mana dasar 3 parti yang dikelaskan oleh ALLAH dalam al-Quran? Jika nama sahaja “parti Islam” tetapi menentang dasar-dasar Parti Islam yang digariskan oleh ALLAH, maka akibatnya tetap neraka.
Tidak perlu disenaraikan di sini, PAS itu masuk kategori parti mana., UMNO itu kategori mana, DAP, MCA, MIC itu kategori mana. Anda sendiri boleh renung dan fahami sendiri. Jika pendokong dan ahli DAP, MCA, MIC ciri-cirinya menepati Parti Islam secara iktiqad, dasar, gerak kerjanya, maka tidakkah mereka akan masuk syurga dengan izin-Nya? Apakah parti yang pengikut-pengikutnya hanya namanya sahaja Islam, tetapi menentang hukum ALLAH akan masuk syurga?
Ingatlah, hanya Parti Islam sahaja ke syurga. Mana-mana pertubuhan yang selari dengan Parti Islam, maka insyaALLAH ke syurga jua. Manakala mana-mana parti yang hakikatnya tergolong dalam kalangan Parti Kafir dan parti Munafiq, tempatnya adalah neraka. maka benarlah bahawasanya ahli/penyokong Parti Kafir dan Parti Munafiq tidak masuk syurga.
WaLLAHU a’lam.

Melayu bukan Umno – Utusan selalu buat silap!

Media-media arus BN memutar belit fakta lagi. Tidak menghairankan, kerana itulah rutin mereka yang cuba berusaha keras mengUmno-BN-kan rakyat Malaysia terutama kepuakan Melayu, lebih-lebih lagi Melayu yang lemah fikrah Islamnya.
Kali ini, isunya Anwar pengkhianat. Memang Anwar Pengkhianat, tetapi bukan pengkhianat Melayu, kerana ramai juga Melayu menganggapnya sebagai hero. Baca petikan berita dari UtusanOnline:

Satu lagi isu yang panas ialah kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin yang menyifatkan pemimpin pembangkang dan peneraju PKR, Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat Melayu. Baca lagi…

Penulis berita ini melakukan kesilapan / sengaja memutar belit fakta. Sepatutnya berita ini ditulis seperti di bawah:
Anwar pengkhianat UMNO

Satu lagi isu yang panas ialah kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin yang menyifatkan pemimpin pembangkang dan peneraju PKR, Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat UMNO.

Kenyataan Muhyiddin mendapat gelombang reaksi banyak pihak yang menyokong beliau. Tindakan Anwar yang dikatakan mahu menyaman Muhyiddin sebanyak RM100 juta selain media yang melaporkannya, tidak menghalang banyak pihak mengeluarkan kenyataan melabel Anwar sebagai pengkhianat Melayu.
Awang percaya Anwar juga faham tentang sentimen masyarakat UMNO yang rata-rata marahkan beliau atas banyak tindak-tanduknya menggugat kepentingan UMNO semata-mata mahu menjadi Perdana Menteri.
Melayu adalah satu bangsa yang sama saja dengan Cina, India, Kadazan, Iban, Orang Asli dan sebagainya. Hakikat manusia adalah sama. Yang paling mulia adalah yang paling bertaqwa. Tak kira dari bangsa apa sekalipun, taqwa adalah parameter kemuliaan. Betapa hebat kemelayuan seseorang, tidak mulia pun. Betapa tebalnya kecinaan seseorang, tiada nilai pun di sisi ALLAH, Tuhan yang menciptakan kepelbagaian bangsa. Yang diambil kira adalah ketebalan taqwa – ketaatan melaksanakan setiap perintah ALLAH dan kepatuhan meninggalkan larangan-Nya.
UMNO? UMNO adalah satu spiesis baru yang baru muncul 60-70 tahun kebelakangan ini. Ia adalah pecahan daripada bangsa Melayu, dan tidak makruh atau haram hukumnya jika kita menyebutnya sebagai Bangsa UMNO, masyarakat UMNO. UMNO adalah entiti rasis kononnya membela Melayu, kononnya bersemangat kebangsaan, nasionalisme. UMNO dan Melayu berbeza. UMNO adalah bangsa baru, yang cuba memanipulasi minda orang Melayu. bangsa UMNO tidak memerlukan genetik Melayu. Sesiapa yang berideologi UMNO, sudah cukup, tak kira orang itu Melayu, Cina, Mamak dan sebagainya.